Podklady pro zpracování Výroční zprávy o stavu a rozvoji vzdělávací soustavy hl.m. Prahy za šk. rok 2017-2018
- Zřizovatel:
Městská část Praha 2, náměstí Míru 20, Praha 2
- Přesný název školy podle posledního rozhodnutí 30. 9. 2011
Mateřská škola, Praha 2, Viničná 1 – Viničná 440/1, 128 00, Praha 2
Odloučená pracoviště Trojická 18, Na Rybníčku 8
- Zásadní změny v síti škol – Beze změny
- Vzdělávací programy (případná specifika – motivační názvy školní vzdělávací program ŠVP apod.)
Vzdělávací program: Děti, je nám dobře na světě! Integrované bloky pro tvorbu třídních vzdělávacích plánů respektující věk, zájmy a typ dítěte. Spolupráce s rodinou!
- MŠ s internátním provozem (s počtem těchto tříd, kdo je využívá, délka provozu – ) 0
- Pedagogičtí pracovníci (odborná kvalifikace podle zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících, ve znění pozdějších předpisů)
ped. prac. celkem | ped. prac. s odbornou kvalifikací | ped. prac. bez odborné kvalifikace | |
počet (fyz. osoby) k 31.12.2017 | 14 | 13 | 1 |
7..Věková struktura pedagogických pracovníků
věk | 30 | 31-40 | 41-50 | 51- 60 | 61 a více | celkem |
počet (fyz. osoby) k 31. 12. 2017 | 3 | 4 | 1 | 6 | 0 | 14 |
8.Další vzdělávání pedagogických pracovníků
Zaměření vzdělávání: vzdělávání dětí s OMJ a jejich integrace do MŠ, plánování v MŠ, náměty pro realizaci ŠVP se zaměřením předčtenářskou a předmatematickou gramotnost, inkluzi a vzdělávání dvouletých dětí v MŠ, komunikace s rodiči i s odlišným jazykem, poruchy v chování dětí, aktualizace ŠVP dle vyhlášky a novely ŠZ,
Studium odborné literatury, časopisů pro pedagogy, sledování nových postupů v práci s dětmi. Studium ředitelka: Mensa: rozvoj nadaných dětí a diagnostika nadání dětí v předškolním věku
učitelky: odborné semináře, akreditované MŠMT ČR
9 . Zápisy do mateřských škol pro školní rok 2018/2019:
přihlášené děti | přijaté děti | děti odcházející do ZŠ | |||||
z toho: | z toho: | ||||||
MČ | HMP | ost. kraje | MČ | HMP | ost. kraje | ||
počet | 76 | 6 | 0 | 55 | 6 | 0 | 56 |
Všem žádostem o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání bylo vyhověno. Rozdíl počtu mezi přihlášenými a přijatými dětmi je dán tím, že rodiče přihlašují dítě na víc MŠ. Umístěny byly všechny děti, které měly zájem, následně i v nových správních řízeních v průběhu června, července a srpna a září 2018.
Hodnocení přijímání podle kritérií pro přijímání dětí do MŠ: věk, bydliště, doporučení lékaře, očkování jen do věku 5. Děti, kterým je již 5 let, mají povinné vzdělávání a nemusí být očkovány.
- Využití poradenských služeb pro MŠ (PPP, SPC, speciální pedagog)
Spolupráce se speciálními pedagogy, SPC, PPP, organizací META – integrace dětí nemluvících česky – poradenství beze smlouvy!
- Spolupráce s rodiči a ostatními partnery, včetně mezinárodní spolupráce, mimoškolní aktivity
Spolupráce s rodiči – rodičovské schůzky, společné akce rodiče a děti a učitelé. kroužky, výlety, Adventní výlet vlakem – Karlštejn – muzeum betlémů – s rodiči. Úzká spolupráce s městskou PČR – přednáška pro děti – prevence, spolupráce s Hasiči MČ P 2 – ukázka vybavení zbrojnice.
Tradiční návštěva se Seitoku Univerzity – návštěva budoucích učitelek MŠ z Japonska, V rámci Erasmus plus – 14 denní stáž studentky z Francie (únor 2018), exkurze studentů pedagogiky z Belgie, Německa – též v rámci Erasmus plus. Myslivecký den v Apolinářské zahradě, pravidelné návštěvy knihovny na Vinohradech a knihovny ve Francouzském institutu – akce pro děti, častá divadelní představení pro děti v MŠ, spolupráce se ZŠ sv. Štěpána – keramika, cvičení v tělocvičně, Mikuláš, Den dětí, Zahradní slavnosti a loučení s předškoláky v Apolinářské zahradě. Indiánské léto – akce pro děti na Císařské louce, přívoz. Škola v přírodě na začátku března 2018 – Nové Hutě na Šumavě – s lyžařským výcvikem.
- Zkušenosti s výukou cizích jazyků v rámci vzdělávacího programu školy
Ve vzdělávacím programu školy není zařazena výuka cizích jazyků, nově „Hravá angličtina“ formou kroužku vedeného paní učitelkou (na žádost rodičů), dbáme na správné pochopení českého jazyka a správnou výslovnost. Je vysoké procento dětí s OMJ.
- Vzdělávání cizinců a příslušníků národnostních menšin, počet dětí cizinců ze států EU a ostatních států (uvést nejvíce zastoupené státy), zkušenosti s integrací a dalším začleňováním dětí cizinců do prostředí MŠ
Děti cizinců nemají výrazné problémy se začleňováním do mateřské školy. Díky individuálnímu přístupu (PLPP) a pomoci učitelek drobné jazykové problémy poměrně rychle překonají. Máme i bilingvní děti – čeština-italština, čeština – angličtina, čeština – ukrajinský j. čeština – japonština…
Seminář NIDV–– začleňování dětí cizinců nemluvících česky – ředitelka i učitelky, přednášky META
- Environmentální výchova
Zařazována průběžně, jako součást tematických celků, častěji na vycházkách- Botanická zahrada, při výletech (les, ZOO), škola v přírodě NP Šumava
- Multikulturní výchova
Zařazována dle situace, zejména v souvislosti s nástupem dětí cizinců do MŠ nebo v souvislosti s událostmi, které motivují děti k zájmu o tuto oblast (např. návštěva Japonců, – odlišnosti kultur atp.), vybíráme i pořady představení pro děti
- Prevence rizikového chování
Problematika je zařazována do tematických celků průběžně, v závislosti na aktuální situaci. Důraz na jednotné působení rodiny a školy – zejména v okolí MŠ Viničná a pobočky Na Rybníčku (bezdomovci, narkomani) – navázána spolupráce s městskou PČR
- Účast škol v rozvojových a mezinárodních programech
Škola je zapojena do Šablon 1 (Personální podpora a profesní rozvoj pedagogů v MŠ Viničná, Praha 2) a nově do projektu Klokanovy školy (týká se zasíťování MŠ v celé republice – působíme jako CKP – centrum kolegiální podpory
- Děti s trvalým pobytem v jiném kraji
kraj | K r a j | ||||||||||||
Jihočeský | Jihomoravský | Karlovarský | Vysočina | Královéhradecký | Liberecký | Moravskoslezský | Olomoucký | Pardubický | Plzeňský | Středočeský | Ústecký | Zlínský | |
počet dětí celkem | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
z toho nově přijatí | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
- Další údaje o MŠ, které považujete za důležité (naplňování cílů a priorit apod.).
Optimální komunikace mezi ředitelkou a pedagogy, (společné akce, škola v přírodě na Šumavě, Den dětí – slavnost na zahradě..) Tým, který se postupně obměňuje si vychází vstříc, sdílí zkušenosti a pomáhá si (suplování na pobočkách navzájem v době nemoci), a odborně vzdělává předškolní děti a připravuje je ke vstupu na ZŠ. Rodiče akceptují a vítají vizi školy – Návrat k tradicím.
Trvalým cílem do budoucna je posílení pozitivní image organizace.
V lednu 2018 proběhla hloubková inspekce ČŠI, která konstatovala, že MŠ pracuje kvalitně (viz Zpráva ČŠI).
- Naplňování cílů, opatření, aktivit vyplývajících z Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy hlavního města Prahy 2016 – 2020
Kapacita v posledních letech nebývá zcela naplněna (viz demografický vývoj), lze přijímat děti i v průběhu školního roku, zejména do odloučeného pracoviště Trojická – zde dochází dlouhodobě k proměnám stavu dětí i během školního roku (stěhování, odjezd rodičů, vyšší procento dětí s OMJ).
DVPP je zaměřeno zejména na oblast komunikace, integraci dětí s OMJ, polytechnickou výchovu, předmatematickou a předčtenářskou gramotnost. Děti, které ještě nedovršily tři roky věku přijímáme podle úrovně jejich projevu v sebeobsluze a samostatnosti, schopnosti komunikace zcela běžně.
- Informace o počtech dětí ve škole s OMJ ve vztahu ke znalosti českého jazyka
Zjišťování počtu dětí s potřebou podpory doučování českého jazyka
Stupeň znalosti ČJ | Počet dětí |
Úplná neznalost čj | 3 |
Nedostatečná znalost čj | 2 |
Znalost čj s potřebou doučování | 5 |
Doučování ČJ u dětí s OMJ zajišťuje školní asistentka – personální podpora MŠ v rámci projektu Šablon OPVVV Personální podpora a profesní rozvoj pedagogů v MŠ Viničná, Praha 2.
V Praze 8. 10. 2018 Hana Tomášová,
ředitelka školy
Podklady pro zpracování Výroční zprávy o stavu a rozvoji vzdělávací soustavy hl.m. Prahy za šk. rok 2018-2019
- Zřizovatel:
Městská část Praha 2, náměstí Míru 20, Praha 2
- Přesný název školy podle posledního rozhodnutí 30. 9. 2011
Mateřská škola, Praha 2, Viničná 1 – Viničná 440/1, 128 00, Praha 2
Odloučená pracoviště Trojická 18, Na Rybníčku 8
- Zásadní změny v síti škol – Beze změny
- Vzdělávací programy (případná specifika – motivační názvy školní vzdělávací program ŠVP apod.)
Vzdělávací program: Děti, je nám dobře na světě! Integrované bloky pro tvorbu třídních vzdělávacích plánů respektující věk, zájmy a typ dítěte. Spolupráce s rodinou!
- MŠ s internátním provozem (s počtem těchto tříd, kdo je využívá, délka provozu – ) 0
- Pedagogičtí pracovníci (odborná kvalifikace podle zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících, ve znění pozdějších předpisů)
ped. prac. celkem | ped. prac. s odbornou kvalifikací | ped. prac. bez odborné kvalifikace | |
počet (fyz. osoby) k 31.12.2018 | 13 | 11 | 2 |
7..Věková struktura pedagogických pracovníků
věk | 30 | 31-40 | 41-50 | 51- 60 | 61 a více | celkem |
počet (fyz. osoby) k 31. 12. 2018 | 8 | 2 | 0 | 3 | 0 | 13 |
8.Další vzdělávání pedagogických pracovníků
Zaměření vzdělávání: vzdělávání dětí s OMJ a jejich integrace do MŠ, plánování v MŠ, náměty pro realizaci ŠVP se zaměřením před čtenářskou a před matematickou gramotnost, inkluzi a vzdělávání dvouletých dětí v MŠ, komunikace s rodiči i s odlišným jazykem, poruchy v chování dětí, aktualizace ŠVP dle vyhlášky a novely ŠZ. Škola je zapojena do dvouletého projektu Klokanovy školky, jako Centrum kolegiální podpory – sdílení zkušeností mezi pedagogy, zasíťování mateřských škol v celé ČR – nad problematikou Diagnostika předškolního dítěte, které organizuje Centrum dětí a mládeže v Lužánkách v Brně.
Studium odborné literatury, časopisů pro pedagogy, sledování nových postupů v práci s dětmi. Studium ředitelka: diagnostika nadání dětí v předškolním věku
pedagogové: odborné semináře, akreditované MŠMT ČR nebo v rámci programu Šablon
9 . Zápisy do mateřských škol pro školní rok 2018/2019:
přihlášené děti: 56 | přijaté děti: 54 | děti odcházející do ZŠ | |||||
z toho: | z toho: | ||||||
MČ | HMP | ost. kraje | MČ | HMP | ost. kraje | ||
počet | 52 | 4 | 0 | 50 | 4 | 0 | 48 |
Všem žádostem o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání bylo vyhověno, kromě dvou z důvodu ukončení správního řízení pro nedodání kompletní dokumentace požadované zákonem. Umístěny byly všechny děti, které měly zájem, následně i v nových správních řízeních v průběhu června, července a srpna a září 2018.
Hodnocení přijímání podle kritérií pro přijímání dětí do MŠ: věk, bydliště, doporučení lékaře, očkování jen do věku 5. Děti, kterým je již 5 let, mají povinné vzdělávání a nemusí být očkovány.
- Využití poradenských služeb pro MŠ (PPP, SPC, speciální pedagog)
Spolupráce se speciálními pedagogy, SPC, PPP, organizací META – integrace dětí nemluvících česky – poradenství beze smlouvy!
- Spolupráce s rodiči a ostatními partnery, včetně mezinárodní spolupráce, mimoškolní aktivity
Spolupráce s rodiči – rodičovské schůzky, společné akce rodiče a děti a učitelé. kroužky, výlety, Adventní výlet vlakem – Karlštejn – muzeum betlémů – s rodiči. Úzká spolupráce s městskou PČR. Vánoční koncert dětí pro rodiče v kostele sv. Apolináře.
Tradiční návštěva se Seitoku Univerzity – návštěva budoucích učitelek MŠ z Japonska, Myslivecký den v Apolinářské zahradě, pravidelné návštěvy knihovny na Vinohradech a knihovny ve Francouzském institutu – akce pro děti, častá divadelní představení pro děti v MŠ, spolupráce se ZŠ sv. Štěpána – keramika, cvičení v tělocvičně, Mikuláš, Den dětí,. Škola v přírodě v lednu 2020 – Nové Hutě na Šumavě – s lyžařským výcvikem.
- Zkušenosti s výukou cizích jazyků v rámci vzdělávacího programu školy
Ve vzdělávacím programu školy není zařazena výuka cizích jazyků, nově „Hravá angličtina“ formou kroužku vedeného paní učitelkou (na žádost rodičů), dbáme na správné pochopení českého jazyka a správnou výslovnost. Je vysoké procento dětí s OMJ.
- Vzdělávání cizinců a příslušníků národnostních menšin, počet dětí cizinců ze států EU a ostatních států (uvést nejvíce zastoupené státy), zkušenosti s integrací a dalším začleňováním dětí cizinců do prostředí MŠ
Děti cizinců nemají výrazné problémy se začleňováním do mateřské školy. Díky individuálnímu přístupu (PLPP) a pomoci učitelek drobné jazykové problémy poměrně rychle překonají. Máme i bilingvní děti – čeština-italština, čeština – angličtina, čeština – ukrajinský j. čeština – arabština. Nejvíce zastoupené státy jsou – Ukrajina, Rusko, Slovensko, Vietnam
- Environmentální výchova
Zařazována průběžně, jako součást tematických celků, častěji na vycházkách- Botanická zahrada, při výletech (les, ZOO), škola v přírodě NP Šumava
- Multikulturní výchova
Zařazována dle situace, zejména v souvislosti s nástupem dětí cizinců do MŠ nebo v souvislosti s událostmi, které motivují děti k zájmu o tuto oblast (např. návštěva Japonců, – odlišnosti kultur atp.), vybíráme i pořady představení pro děti
- Prevence rizikového chování
Problematika je zařazována do tematických celků průběžně, v závislosti na aktuální situaci. Důraz na jednotné působení rodiny a školy – zejména v okolí MŠ Viničná a pobočky Na Rybníčku (bezdomovci, narkomani) – aktivní spolupráce s městskou PČR.
- Účast škol v rozvojových a mezinárodních programech
Škola je zapojena do Šablon 1 (Personální podpora a profesní rozvoj pedagogů v MŠ Viničná, Praha 2) a nově do projektu Klokanovy školy (týká se zasíťování MŠ v celé republice – působíme jako CKP – centrum kolegiální podpory
- Děti s trvalým pobytem v jiném kraji
kraj | K r a j | ||||||||||||
Jihočeský | Jihomoravský | Karlovarský | Vysočina | Královéhradecký | Liberecký | Moravskoslezský | Olomoucký | Pardubický | Plzeňský | Středočeský | Ústecký | Zlínský | |
počet dětí celkem | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
z toho nově přijatí | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
- Další údaje o MŠ, které považujete za důležité (naplňování cílů a priorit apod.).
Optimální komunikace mezi ředitelkou a pedagogy, (společné akce, škola v přírodě na Šumavě, Tým, který se stále obměňuje si vychází vstříc, sdílí zkušenosti a pomáhá si (suplování na pobočkách navzájem v době nemoci), a odborně vzdělává předškolní děti a připravuje je ke vstupu na ZŠ. Rodiče akceptují a vítají vizi školy – Návrat k tradicím.
Trvalým cílem do budoucna je posílení pozitivní image organizace.
V lednu 2018 proběhla hloubková inspekce ČŠI, která konstatovala, že MŠ pracuje kvalitně (viz Zpráva ČŠI).
- Naplňování cílů, opatření, aktivit vyplývajících z Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy hlavního města Prahy 2016 – 2020
Kapacita v posledních letech nebývá zcela naplněna (viz demografický vývoj), lze přijímat děti i v průběhu školního roku, zejména do odloučeného pracoviště Trojická – zde dochází dlouhodobě k proměnám stavu dětí i během školního roku (stěhování, odjezd rodičů, vyšší procento dětí s OMJ).
DVPP je zaměřeno zejména na oblast komunikace, integraci dětí s OMJ, polytechnickou výchovu, před matematickou a před čtenářskou gramotnost. Děti, které ještě nedovršily tři roky věku přijímáme podle úrovně jejich projevu v sebeobsluze a samostatnosti, schopnosti komunikace zcela běžně.
- Informace o počtech dětí ve škole s OMJ ve vztahu ke znalosti českého jazyka
Zjišťování počtu dětí s potřebou podpory doučování českého jazyka
Stupeň znalosti ČJ | Počet dětí |
Úplná neznalost čj | 9 |
Nedostatečná znalost čj | 6 |
Znalost čj s potřebou doučování | 9 |
Doučování ČJ u dětí s OMJ zajišťuje školní asistentka – personální podpora MŠ v rámci projektu Šablon OPVVV Personální podpora a profesní rozvoj pedagogů v MŠ Viničná, Praha 2. Projekt bude k 31. 8. 2019 ukončen.
V Praze 23. 10. 2019 Hana Tomášová, ředitelka
Podklady pro zpracování Výroční zprávy o stavu a rozvoji vzdělávací soustavy hl.m. Prahy za šk. rok 2019-2020
- Zřizovatel:
Městská část Praha 2, náměstí Míru 20, Praha 2
- Přesný název školy podle posledního rozhodnutí 30. 9. 2011
Mateřská škola, Praha 2, Viničná 1 – Viničná 440/1, 128 00, Praha 2
Odloučená pracoviště Trojická 18, Na Rybníčku 8
- Zásadní změny v síti škol – Beze změny
- Vzdělávací programy (případná specifika – motivační názvy školní vzdělávací program ŠVP apod.)
Vzdělávací program: Děti, je nám dobře na světě! Integrované bloky pro tvorbu třídních vzdělávacích plánů respektující věk, zájmy a typ dítěte. Spolupráce s rodinou!
- MŠ s internátním provozem (s počtem těchto tříd, kdo je využívá, délka provozu – ) 0
- Pedagogičtí pracovníci (odborná kvalifikace podle zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících, ve znění pozdějších předpisů)
ped. prac. celkem | ped. prac. s odbornou kvalifikací | ped. prac. bez odborné kvalifikace | |
počet (fyz. osoby) k 31.12.2018 | 13 | 12 | 1 |
7..Věková struktura pedagogických pracovníků
věk | 30 | 31-40 | 41-50 | 51- 60 | 61 a více | celkem |
počet (fyz. osoby) k 31. 12. 2018 | 8 | 1 | 0 | 4 | 0 | 13 |
8.Další vzdělávání pedagogických pracovníků
Zaměření vzdělávání: vzdělávání dětí s OMJ a jejich integrace do MŠ, plánování v MŠ, náměty pro realizaci ŠVP se zaměřením před čtenářskou a před matematickou gramotnost, inkluzi a vzdělávání dvouletých dětí v MŠ, komunikace s rodiči i s odlišným jazykem, poruchy v chování dětí, aktualizace ŠVP dle vyhlášky a novely ŠZ. Škola je zapojena do dvouletého projektu Klokanovy školky, jako Centrum kolegiální podpory – sdílení zkušeností mezi pedagogy, zasíťování mateřských škol v celé ČR – nad problematikou Diagnostika předškolního dítěte, které organizuje Centrum dětí a mládeže v Lužánkách v Brně.
Studium odborné literatury, časopisů pro pedagogy, sledování nových postupů v práci s dětmi. Studium ředitelka: diagnostika nadání dětí v předškolním věku
pedagogové: odborné semináře, akreditované MŠMT ČR nebo v rámci programu Šablon.
9 . Zápisy do mateřských škol pro školní rok 2019- 2020
přihlášené děti: 55 | přijaté děti: 54 | děti odcházející do ZŠ | |||||
z toho: | z toho: | ||||||
MČ | HMP | ost. kraje | MČ | HMP | ost. kraje | ||
počet | 43 | 12 | 0 | 42 | 12 | 0 | 55 |
Všem žádostem o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání bylo vyhověno. Nepřijato bylo jedno dítě ve věku 2 roky. Umístěny byly všechny děti, které měly zájem, následně i v nových správních řízeních v průběhu června, července a srpna a září 2019.
Hodnocení přijímání podle kritérií pro přijímání dětí do MŠ: věk, bydliště, doporučení lékaře, očkování jen do věku 5. Děti, kterým je již 5 let, mají povinné vzdělávání a nemusí být očkovány.
- Využití poradenských služeb pro MŠ (PPP, SPC, speciální pedagog)
Spolupráce se speciálními pedagogy, SPC, PPP, organizací META – integrace dětí nemluvících česky – poradenství beze smlouvy!
- Spolupráce s rodiči a ostatními partnery, včetně mezinárodní spolupráce, mimoškolní aktivity
Spolupráce s rodiči – rodičovské schůzky, společné akce rodiče a děti a učitelé. kroužky, výlety, Adventní výlet vlakem – Karlštejn – muzeum betlémů – s rodiči. Úzká spolupráce s městskou PČR. Nová tradice – druhý vánoční koncert dětí pro rodiče v kostele sv. Apolináře.
Tradiční návštěva se Seitoku Univerzity – návštěva budoucích učitelek MŠ z Japonska, Myslivecký den v Apolinářské zahradě, pravidelné návštěvy knihovny na Vinohradech a knihovny ve Francouzském institutu – akce pro děti, častá divadelní představení pro děti v MŠ, spolupráce se ZŠ sv. Štěpána – keramika, cvičení v tělocvičně, Mikuláš, Den dětí,. Škola v přírodě v lednu 2020 – Nové Hutě na Šumavě – s lyžařským výcvikem v areálu Zadov.
- Zkušenosti s výukou cizích jazyků v rámci vzdělávacího programu školy
Ve vzdělávacím programu školy není zařazena výuka cizích jazyků, dbáme na správné pochopení českého jazyka a správnou výslovnost. Je vysoké procento dětí s OMJ. Kroužky zajišťujeme v odpoledních hodinách z vlastních řad – Flétna a Tanečky.
- Vzdělávání cizinců a příslušníků národnostních menšin, počet dětí cizinců ze států EU a ostatních států (uvést nejvíce zastoupené státy), zkušenosti s integrací a dalším začleňováním dětí cizinců do prostředí MŠ
Děti cizinců nemají výrazné problémy se začleňováním do mateřské školy. Díky individuálnímu přístupu (PLPP) a pomoci učitelek drobné jazykové problémy poměrně rychle překonají. Máme i bilingvní děti – čeština-italština, čeština – angličtina, čeština – ukrajinský j. čeština – arabština. Nejvíce zastoupené státy jsou – Ukrajina, Rusko, Slovensko, Vietnam
- Environmentální výchova
Zařazována průběžně, jako součást tematických celků, častěji na vycházkách- Botanická zahrada, při výletech (les, ZOO), škola v přírodě NP Šumava
- Multikulturní výchova
Zařazována dle situace, zejména v souvislosti s nástupem dětí cizinců do MŠ nebo v souvislosti s událostmi, které motivují děti k zájmu o tuto oblast (např. návštěva Japonců, – odlišnosti kultur atp.), vybíráme i pořady představení pro děti
- Prevence rizikového chování
Problematika je zařazována do tematických celků průběžně, v závislosti na aktuální situaci. Důraz na jednotné působení rodiny a školy – zejména v okolí MŠ Viničná a pobočky Na Rybníčku (bezdomovci, narkomani) – aktivní spolupráce s městskou PČR.
- Účast škol v rozvojových a mezinárodních programech
Škola je zapojena druhým rokem do projektu Klokanovy školy (týká se zasíťování MŠ v celé republice – působíme jako CKP – centrum kolegiální podpory
Spolupracujeme s francouzskou střední školou z Normandie, která vysílá své studenty na 14 denní stáže v rámci programu Erasmus+. Stáž se neuskutečnila v dubnu 2020 z důvodu uzavření hranic a škol – příčinou bylo rozšíření nemoci Covid-19 v Evropě.
- Děti s trvalým pobytem v jiném kraji
kraj | K r a j | ||||||||||||
Jihočeský | Jihomoravský | Karlovarský | Vysočina | Královéhradecký | Liberecký | Moravskoslezský | Olomoucký | Pardubický | Plzeňský | Středočeský | Ústecký | Zlínský | |
počet dětí celkem | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
z toho nově přijatí | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
- Další údaje o MŠ, které považujete za důležité (naplňování cílů a priorit apod.).
Optimální komunikace mezi ředitelkou a pedagogy, (společné akce, škola v přírodě na Šumavě, Tým, který se stále obměňuje, si vychází vstříc, sdílí zkušenosti a pomáhá si (suplování na pobočkách navzájem v době nemoci), a odborně vzdělává předškolní děti a připravuje je ke vstupu na ZŠ. Rodiče akceptují a vítají vizi školy – Návrat k tradicím.
Trvalým cílem do budoucna je posilování pozitivní image organizace.
- Naplňování cílů, opatření, aktivit vyplývajících z Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy hlavního města Prahy 2016 – 2020
Kapacita v posledních letech nebývá zcela naplněna (viz demografický vývoj), lze přijímat děti i v průběhu školního roku, zejména do odloučeného pracoviště Trojická – zde dochází dlouhodobě k proměnám stavu dětí i během školního roku (stěhování, odjezd rodičů, vyšší procento dětí s OMJ).
DVPP je zaměřeno zejména na oblast komunikace, integraci dětí s OMJ, polytechnickou výchovu, před matematickou a před čtenářskou gramotnost. Děti, které ještě nedovršily tři roky věku přijímáme podle úrovně jejich projevu v sebeobsluze a samostatnosti, schopnosti komunikace zcela běžně.
Mateřská škola byla uzavřena po dohodě se zřizovatelem od 17. 3. 2020 do 24. 5. 2020 z důvodu výskytu onemocnění Covid-19 na území ČR.
Zahájili jsme ihned distanční vzdělávání formou pracovních listů, návodů k činnostem a aktivitám s dětmi – vkládáním na webové stránky. Pedagožky vypracovaly plány vzdělávání na rok 2020-2021, včetně distanční výuky. Zpětnou vazbou byla komunikace s rodiči mailem a telefonicky. Mnoho rodičů však odjelo s dětmi z Prahy a tam zpětná vazba nebyla možná.
- Informace o počtech dětí ve škole s OMJ ve vztahu ke znalosti českého jazyka
Zjišťování počtu dětí s potřebou podpory doučování českého jazyka
Stupeň znalosti ČJ | Počet dětí |
Úplná neznalost čj | 5 |
Nedostatečná znalost čj | 4 |
Znalost čj s potřebou doučování | 3 |
V Praze 2. 11. 2020 Hana Tomášová, ředitelka školy