Mateřská škola, Praha 2, Viničná 1
Ředitelka školy: Hana Tomášová
Viničná 440/1, 120 00 Praha 2
telefon: 224 913 122
mobil: 731 914 778
Hospodářka školy: Mgr. Radka Vrkočová
Viničná 440/1, 120 00 Praha 2
telefon: 224 912 928
Viničná 1 je dvoutřídní mateřská škola s kapacitou 48 dětí. Jídla se připravují ve vlastní kuchyni v budově. Vlastníme krásnou a rozlehlou zahradu v Apolinářské ulici.
Pobočka Trojická 18, Praha 2
Vedoucí učitelka: Radka Tichá
telefon: 224 913 836 , mobil: 603 725 229
Mateřská škola v Trojické 18 je čtyřtřídní s kapacitou 96 dětí. Má vlastní kuchyň, krásná zahrada je v Apolinářské ulici a pro nejmenší je ve vnitrobloku mateřské školy.
Pobočka Na Rybníčku 8, Praha 2
Vedoucí učitelka: Hana Šimková
telefon: 224 941 587
Na Rybníčku 8 je jednotřídka s kapacitou 24 dětí. Škola má hřiště přiléhajícím k budově. Jídlo pro děti se připravuje ve Viničné, odkud se dováží.
Školní vzdělávací program všech našich tří mateřských škol má společné téma vyjádřeno už v názvu – Děti, je nám dobře na světě!
Naší vizí je – Návrat k tradicím!
Výlučným obsahem tohoto tématu je zdravý a přirozený rozvoj osobnosti dítěte, podpora jeho individuality a kvalitní příprava předškoláků pro vstup do základní školy. I když jsou jednotlivé mateřské školy zaměřeny specificky, a také vycházejí z přirozených dispozic daných umístěním školy, složením dětského kolektivu, spojuje nás jediný cíl – šťastné a spokojené dítě a rodiče, kteří s důvěrou přivedou dítě do naší mateřské školy a jsou si vědomi, že je obklopeno láskyplným prostředím, které s veškerým komfortem pozitivně rozvíjí dětské chápání světa. Daří se nám integrovat děti z bilingvního prostředí, ale i z cizojazyčného, bez elementární znalosti češtiny.
Preferujeme činnosti a metody jako je hra, kooperativní a námětová hra, psychomotorická nebo grafomotorická cvičení, práce s knihou – encyklopedie, komunitní kruh, prožitkové učení, spontánní činnosti, pozorování, řízené skupinové i individuální činnosti, dramatická hra … Předškolní vzdělávání dětí uskutečňují kvalifikované pedagožky, které využívají svých znalostí (logopedie, hra na flétnu nebo na klavír, speciální pedagogika …)
Školní vzdělávací program – jednoznačně určený vztahem k okolnímu světu – je východiskem pro plánování jak dlouhodobé – roční, tak střední – témata, roční doby, tak krátkodobé – měsíc, týden.
Výsledky naší práce i studií pravidelně sdílíme na společných pedagogických poradách.
Poloha všech školek v centru historického města skýtá nepřeberné množství námětů a poznatků. Rozvíjíme v dětech estetické a kulturní, ekologické a sociální cítění a nahlížení světa v souvislostech s tradicemi a historickými a přírodními hodnotami (Vyšehrad, botanická zahrada, muzeum Policie, Hradčany, Karlův most, Staroměstské náměstí – výstavy, architektura, akce pro děti…)
Využíváme i tradiční svátky: Masopust, Velikonoce, Den dětí, Den matek, Mikuláš, Advent, Vánoce …
Centrum města přináší i negativní zkušenosti – například s drogově závislými nebo bezdomovci. Citlivým přístupem a rozhovorem na dané téma uskutečňujeme prevenci.
Spolupracujeme se základními školami Vratislavova a zejména sv. Štěpána, kam děti pravidelně chodí na keramiku, do tělocvičny, na Den dětí, děti z 9. tříd tradičně dělají pro naše děti Mikuláše , anděly a čerty, Den v 1. třídě …
Navázali jsme úspěšnou spolupráci s Pražskou konzervatoří, kam chodíme na zkoušky symfonického orchestru a vychováváme malé posluchače a diváky i tak, že navštěvujeme představení pro děti v divadlech Minor, U Hasičů, na Nové scéně Národního divadla, v Redutě, v ZUŠ Ilji Hurníka. Pro představení určená do prostor školek vybíráme pouze kvalitní interprety.
Umožňujeme dětem zapojení do kroužků v rámci odpoledních činností – hra na zobcovou flétnu (Viničná a Trojická – učitelky), Keramika, a Dramaťáček – pokud se sejdou „herci“.
Velké téma je spolupráce s rodiči: tradicí se stávají adventní zastavení a trhy s představením pro rodiče už několikrát v kostele u sv, Apolináře, výlety vlakem, školy v přírodě s lyžařskou školou na Zadově na Šumavě v Nových Hutích.
Průběh dne je plynulý, odpolední odpočinek pro nejstarší děti nahrazujeme klidnými činnostmi a od jara pobytem venku – jak dovolí počasí.
Jídelníčky pro děti sestavujeme podle spotřebního koše, dbáme na pestrost stravy a dodržujeme pitný režim.